poniedziałek, 14 lipca 2014

Kurczak Teriyaki

Gdy jeszcze mieszkałam w Polsce, kuchnia daleko wschodnia kojarzyła mi się głównie z "chińczykiem", którego zamawiałam w budce pod moim blokiem. Moim ulubionym daniem i chyba właściwie jedynym króre wtedy zamawiałam był kurczak słodko-kwaśny :)
W Holandii poznałam  nowe, zupełnie inne smaki kuchni chińskiej czy japońskiej. Odkryłam, że dania rodem z Państwa Środka czy kraju Kwitnącej Wiśni, są nie tylko niezwykle urozmaicone, ale często też banalne i błyskawiczne w przygotowaniu.


Dziś przykład jednego z naszych ulubionych dań. 
Oto mój przepis na kurczaka w japońskim sosie teriyaki.


Potrzebujemy (na porcję dla 3-4 osób):


- 2 łyżki oliwy z oliwek
- 2-3 piersi z kurczaka
- 150 g boczniaków
- 1-2 papryki (najlepiej żółta lub zielona)
- cebulka dymka
- 75 ml rzadkiego sosu/marynaty teriyaki (nie może być słodki!)

- makaron typu noodle

Piersi z kurczaka kroimy na cienkie paski. Przekładamy do miski i zalewamy 5 łyżkami sosu teriyaki. Pozostawiamy mięso na około 15 minut by się zamarynowało.

W międzyczasie czyścimy boczniaki za pomocą papieru kuchennego lub suchej gąbki (nie wolno ich moczyć! - stracą wtedy swój smak). Kroimy je w cienkie paski.

Rozgrzewamy oliwę w woku. Na dość dużym ogniu smażymy zamarynowanego kurczaka. 

Gdy mięso się zrumieni, dorzucamy do woka boczniaki, podlewamy kilkoma łyżkami sosu teriyaki i smażymy do momentu gdy grzyby staną się miękkie.

Kroimy paprykę na cienkie paski. Cebulkę dymkę wraz ze szczypiorkiem kroimy na ukos. 

Cebulkę i paprykę wrzucamy do woka i smażymy krótko. 

W miedzyczasie gotujemy makaron.  



Do głębokiej miseczki nakładamy porcję makaronu, na wierzch podajemy kurczaka z boczniakami i warzywami.

Całość dekorujemy szczypiorkiem i skrapiamy jeszcze odrobiną sosu teriyaki. 


Smacznego!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Anonimie! Pozostaw swoje imię :)