środa, 7 maja 2014

Makaron domowy

Myślę, że chyba każdy z nas wie o tym, że makaron domowy smakuje o niebo lepiej niż ten kupny. W moim domu, gdy byłam młodsza, jadło się praktycznie tylko i wyłącznie ten własnej roboty. Pamiętam jak moja babcia i mama zagniatały ciasto, w oparach mąki je rozwałkowywały a następnie przepuszczały przez specjalną maszynkę do makaronu, skonstruowaną przez mojego dziadka - złotą rączkę, z której wyciągały cieniutkie niteczki.
Tak więc gdy kilka miesięcy temu stałam się szcześliwą posiadaczką mojego ukochanego robota kuchennego, wiedziałam, że prędzej czy później przygotuję z jego pomocą domowy makaron. Do pełni szczęscia brakowało mi jednak odpowiedniej przystawki (takiej nowoczesnej wersji maszynki mojego dziadka), która rozwałkowałaby makaron na cienkie placki, a także wycinała z nich makaron np na spaghetti. Na szczęście mój wspaniały, domyślny mąż sprezentował mi ją parę tygodni temu na urodziny. I tak oto zaczęłam robić własny makaron.




Potrzebujemy:

- 300 g mąki typu "00"
- 3 jajka
- łyżkę oliwy



Generalnie przyjmuje się, iż na 100 g mąki potrzebne jest 1 jajko.

Z podanych składników zagniatamy gładkie i elastyczne ciasto. Owijamy je następnie folią spożywczą i wkładamy do lodówki na około godzinę.


Po tym czasie rozwałkowujemy cienko placek na posypanej mąką stolnicy. Zwijamy w rulonik i kroimy makaron na cienkie wstążki. 

Gotujemy w osolonej wodzie, aż makaron będzie al dente.











Smacznego!!!










1 komentarz:

  1. Uwielbiam domowy makaron.
    Zagniatanie,wałkowanie...
    Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń

Anonimie! Pozostaw swoje imię :)